Masalsı bir aşk, Bozcaada

Nerden başlasam bilmiyorum.Her yönüyle unutulmaz ve çok güzel vakit geçirdim . Hayal ve gerçek arasında gidip geldiğim bir yer oldu Bozcaada.

Feribotla adaya yaklaşırken, adını bize zikredercesine "boz" bir yükselti halinde denizin üzerinde yükselir Bozcaada.Rüzgarıyla sizi sarmalar adeta.Adanın rüzgarı iklimi ,toprak yapısını özel kılmış ve bunu nefis şarapların üretildiği üzüm bağlarının oluşmasını sağlamış.   Yakıcı olmayan Eylül güneşinde bağbozumu zamanında gittim Bozcaada'ya.Çorak görüntüsü ilk başta benide biraz andişelendirdi.ada da dolaştıkça dış görünüşünün yanıltıcı olduğunu anladım.İlk akvaryum koyunun muhteşem güzelliği büyüledi beni.Muhteşem manzara , kuvvetli esen rüzgara rağmen çarşaf gibi bir denizin görüntüsü nefes kesiciydi.Bu güzellik karşısında ki hayranlığım ayazma plajını gördüğümde daha da arttı.Denizin turkuazdan laciverte büründüğü eşsiz görüntüsü çok özel bir yerde olduğunuzu hissettiriyor.Bu eşsiz denize girmeyi üzüm bağlarını görüntülemek için giremedim ne yazık ki.Bir daha ki sefere diterek Bozcaada'ya tekrar gitmek için kendime bahane üretmiş oldum böylece.
Şehitlerimizin acısı nedeniyle bu seneki "Bağbozumu" festivali iptal edildi.Ben de üzümün geçtiği aşamaları ve yetiştiği toprakları görmek için bağlarda gezme imkanı buldum. Şarap üreticilerinin bu seneki hasattan memnun olduklarını gözlemledim.Üzümün yanısıra bademi de meşhur adanın fakat bu pek ön plana çıkmıyor.

Bağlarda ki gezimi tamamladıktan sonra ada sokaklarını görünce hayram olmamak elde değil.her bir ev farklı şekilde süslenip bezenerek zarafet sergiliyordu. Süslemelerle , çiçeklerle bezeli evler arnavut kaldırımlı sokaklar , sürekli esen egenin rüzgarı, Damla sakızlı bademli kurabiyesi, akvaryum berraklığında ki denizi ,dibek kahvesi , nefis şaraplarıyla Bozcada sizi kendisine bağlayacaktır.

Geziyi, rüzgar güllerinin ve güneşin kızıllığıyla  günü sonlardığımız Bozcada'nın bende artık ayrı bir yeri bulunuyor.
 


Adanın çıplak görüntüsü Bazcaada isminin nerden aldığını anlatıyor.


Bozcada da sizi ilk karşılayan yıllara meydan okuyan heybetli görüntüsüyle Bozcada kalesi.

Avaryum koyunun muhteşem güzelliği.

 Ayazma plajı kumsalıyla , berraklığıyla , rüzgara rağmen dalgasız görünümüyle size eşsiz bir keyif vaad ediyor.
Ayazma plajının genel görüntüsü.


Adanın genel bitki örtüsü dikenler ve çalılardan oluşuyor.

Adanın temel geçim kaynağı şarapçılık.Bağbozumu Eylül ayının ilk haftası gerçekleştiriliyor.


Üzüm bağlarında dolaşmak farklı bir tecrübe oldu benim için.



Tarihi evlerin bir çoğu restaurant ve cafe olarak hizmet veriyor.

Bozcada evleri sahipleri tarafından rengarenk çiçeklerle süsleniyor.


Adaya özgü taşlar mimarisine de estetik katıyor.


Üzim bağlarından toplanan üzümler ilk olarak şaraphanede ezilerek hazırlanıyor.






 Biz şehirde daha çok güvercinlerle , martılarla oynarken, Bozcada da ise kargalar yiyecek bulmak için yanınıza kadar sokulabilir şaşırmayın.

 Bozcaada kalesi

Adanın sürekli esen rüzgarını elektiriğe çeviren rüzgargülleri günbatımında görüntüsü muhteşem.
Bozcaada da mutlaka yapılması gereken günbatımını izlemek.

Yorumlar

Popüler Yayınlar