Kalbim Ege'de kaldı

Başlık anlatıyor herşeyi, öylesine yazılmış bir cümle değil. Fethiye'den İzmir'e kadar olan kısmı gezmiştim hayran kalmıştım.Bir yer kaldı gitmediğim dedim oralarıda görmeliydim. Kuzey ege, İzmir,Balıkesir ve Çanakkal''yi kapsayan bölge.
Turla gezdim bölgeyi, başlangıçta katılımcı sayısı az olması nedeniyle küçük bir otobüs görünce tura katılanlar bir şok yaşadık,şaka yapıyorlar zannettik! Olayın ciddiyetini farkedince tura katılanlarla birlikte hareket ettik itirazımızı belirttik ve sonuçta yeni büyük otobüsümüze binerek yolculuğumuza başladık.
Kültür turlarında başlangıç sıkıcıdır kimse birbirini tanımadığında ilk günler pek muhabbet olmaz. İlk olarak İzmir'de Asansör'den İzmir'i panoramik olarak seyrettik, daha sonra Çeşme, Alaçatı'yı gezdik, Ilıca plajında adı gibi ılık sularında serinledik.Grup olarak yavaş yavaş dialoglara kendimizi tanıtmaya başladık. Bu konuda rehberimiz Fikri bey (biz ona Fikrimin ince gülü diyorduk:) birbirimizle kaynaşmamız konusunda çok yardımcı oldu.
3. gün Ayvalık tekne turu Alibey adası olarak da bilinen Cunda adasın da turumuz devam ediyordu.Cunda adası, tarihi evleri, taş döşeli sokaklarıyla büyüleyici bir etki bıraktı, daha sakin bir tarihte, yumuşak ışığın hakimolduğu dönemde tekrar gelmek için kendime söz verdim.

Şeytan sofrasında müthiş manzarayı izleyerek günü tamamladık. Turun en keyifli ve unutulmaz anı Jeep safariydi. daha önce Marmaris'de başka bir turda yine çok keyif almıştım. Fakat hiç bu kadar eğlenmemiştim. Jeep'in arkasında yerimizi aldık, Kaz dağlarına doğru yolculuğumuz başladı. Yol boyunca şarkılar, türküler söyledik, espiriler havada uçuştu, o stabilize bozuk yollarda sallantıya rağmen çok eğlendik. Bizimle birlikte hareket eden nispeten otobüsü andıran Jeep'dekiler daha sessiz sakin gidiyorlardı, onlarıda eğlendirmeye çalıştık fakat pek başarılı olamadık:) Biz son sürat eğlenmeye devam ettik.Sonuçta eğlenmeye gelmiştik ve durmaya niyetimiz yoktu:)

Foça tekne turu, Siren kayalıklarını gezdiktan sonra, ertesi gün Bozcaada'yı gezdik. Daha önce de Bağbozumun da geldiğim Bozcaada, üzüm bağlarıyla, eski rum evleriyle, damla sakızlı kurabiyesiyle ünlüdür.Mutlaka görmenizi özellikle bağbozumu tarihlerinde gitmenizi öneririm.

Turumuz çok yoğun olduğundan bazı yerleri atlamak zorunda kaldım:( Bergama antik kenti, Behramkale, Assos ve Foça'ya pek değinemedim.

Güzel, kafa dengi  insanlarla birlikte olunca tatilin nasıl keyifli geçeceğine iyi bir örnekti. Güneşlenmeye pek vakit yoktu, tatilden zayıflayarak dönmüştüm önceden olduğu gibi:)
Birde fotoğrafçı olarak bir unutkanlık yaparak makinemin pilinin şarjını evde unuttuğumu yaşadığım şoku anlatamam:) Sağolsunlar arkadaşlar makinelerini bana emanet ederek küçükde olsa teselli buldum.

Rüzgarın, tarihin, zeytinin hayat verdiği Kuzey Ege, Sezen Aksu'nun şarkısında ki gibi Kalbim Ege'de kaldı...

Çeşme Ilıca plajı turkuazdan laciverte dönen rengiyle muhteşem.

Alaçatı sokaklarından bir görünüm.

Arnavut kaldırımı döşenmiş alaçatı sokaklarında çocuklar oynarken.

Kavuncu amca tezgahında o günkü rızkı için müşteri beklerken.

Alaçatı'nın renkli süslü sokaklarında gezinmek harikaydı.

Alaçatı sokakların da taş evlerin çoğu şimdi bir ticari işletmeye dönüşmüş.

Cunda adası, tarihi Rum evleri, taş döşeli sokaklarıyla büyüleyiciydi.

Cunda adasında içinde işletme zeytin mağazası bulunan taş ev.

Cunda adasının korunmuş muhteşem atmosferi Gelin-Damat çekimi için adeta bir çekim platosu gibi. Aynı anda dört çifte denk geldik:)

Yaşlı amca keçisini sürerken, keçi poz vermeye çok mereklıydı..

Cunda evlerinin ahşap pencereleri çok estetik duruyor.

Canda'lı yaşlı teyze sokak arasında dinlenirken takıldı vizörüme..

Şeytan sofrasının muhteşem manzarası..

Muhteşem ekosistem, dünyanın oksijen bakımından alplerden sonra en yüksek olduğu yer Kaz dağları.Bizi baya bir çarptı aklımdan kolay çıkmayacak buradaki güzellikler ve jeep safari.

Kaz dağları kelebeği

Ege'nin üretken cefakar kadınları

Foça siren kayalıkları

Foça'nın mavi bayraklı eşsiz koylarından bir görünüm.

Bergama antik kenti

Bergama antik kenti kalıntıları ve Bergama ilçe merkezi.