Gevrek İzmir

İzmir'e gitmişliğim vardı.Vatani görevimi yapar iken Yenifoça, Aliağa gibi yerlerini görmüştüm. İzmir'in tatil beldeleri olan Efes,Şirince, Selçuk,Çeşme ,Alaçatı, Foça gibi daha çok insanların yazın gittiği yerlerini biliyordum.Bu sefer İzmir'in şehir merkezine keşif yaptım.

İzmir'de ilk farkettiğim sakinliği oldu.Bu beni şaşırttı daha bir kalabalık ortam bekliyordum.Konak,Alsancak ve Basmane gibi şehrin yoğun kalabalık olduğu yerlerde dolaştım.Cumartesi öğlen alışverişin en yoğun saatlerinde bile trafik yoğunluğu o kadar az ki hayret ettim. Bu beni mutlu edeceğine İstanbul'da ki kaosu özlediğimi hissettim bir an:)

Tarihi Basmane garı, Saat kulesi, postahane binası mimari olarak göze hoş gelen yapılar olarak gözüme çarptı.Sahil kenarları çok kalabalık dı. İzmir'in de havası son derece değişken, sıcaktan terlerken rüzgarın yön değiştirmesiyle biranda üşüyebiliyor insan..

İzmirliler simite gevrek diyor buna şahit oldum ve çok hoşuma gitti.Ayrıca her adım başı midyeci olması da ilgiç geldi bana.İzmir halkına sorarak en güvenilir yerden midye yemenizi öneririm..İzmir'de Kızlarağası Han'ı İstanbul'da ki Kapalıçarşı benzeri bir çarşı. Osmanlı zamanında tüccarlara, deve kervanlarının kaldığı han şimdi hediyelik eşya satanları, kafe, restauranların olduğu geleneksel yapıda bir alışveriş merkezi görünümünde.Uğramanızı öneririm.

Kısa bir ziyaret oldu İzmir'e benimkisi. Herkes yaşadığı şehri sever İzmirlilerde şehirlerini çok seviyorlar.Ayrılık zamanı geldiğinde iki günlük İstanbul özlemi iyi geldi. Havada süzülürken İstanbul'a indiğimde şehrime vardığımda ki mutluluk çok başkaydı..
Atatürk, Annesi ve Kadın Hakları Anıtı (Karşıyaka) 


İzmir sahilinde insanlar baharın tadını çıkarırlarken

Elektronikçiler çarşısı

İzmir'in arka sokaklarında esnaf gazete okurken


Basmane tren garında bekleyen yolcular uyurken.

Basmane tren garı

İzmir'in geceleri aydınlatılan caddesinden bir görünüm

Saat kulesi gece ışıl ışıl parlıyor

Kızlarağası Han'ından bir görünüm
Atatürk, Annesi ve Kadın Hakları Anıtı (Karşıyaka) 

Kızlarağası hanında hediyelik eşyalar alabilirsiniz.


Karşıyaka iskelesi önü

Karşıyaka haftasonu kalabalığı

Baloncu amca müşteri beklerken

İzmir'in bazı caddeleri palmiyelerle süslü


Atatürk, Annesi ve Kadın Hakları Anıtı (Karşıyaka) 

Sahilde keyif yapan İzmirliler

Karşıyaka da fayton keyfi yapmak mümkün

Sahiller bahar çoşkusunda

Karşıyaka iskelesi

Atış için amca önceden balonlarını hazırlıyor




Yorumlar

Popüler Yayınlar