Dolunay da İstanbul

Berat kandili gecesi dolunayın çıkacağını öğrendim ve hazırlıklara başladım. Sonra öğrendim ki, ay bu gece dünyaya en yakın noktaya geldiğinden yüzde 12 daha büyük görüneceğini bende ki heyecan daha da arttı.

Ellerin duaya kaltığı, herkesin birbirine sevgi dilediği bir günde dolunayın daha büyük ve parlak olması bana daha bir anlamlı geldi. Çekim yeri olarak dolunayın görüntüsü Karaköy'den müthiş görünüyordu. Hava tam kararmadan alaca karanlık vaktinde ay sarımsı bir renk alır üzerindeki yer şekilleri kraterler daha belirgin gözükür. Havanın da açık olmasıyla güzel kareler yakaladığımı düşünüyorum.

Ertesi gün Boğaziçi'nde çekmek istiyordum dolunayı, ilk aklıma gelen yer Kuruçeşme'de ki turistik bir işletmenin terası açı olarak çok uygun görünüyordu. Kadraj da Defterdar İbrahim Paşa cami de vardı. Ayın doğmasını sabırla beklemeye başladım. Bekliyorum dakikalar ilerliyor ay çıkmadı Boğaziçi körüsünü çekip işletmeden ayrıldım. Daha sonra Ortaköy'e yürüdüm biraz çarşıda dolanayım derken tam köprünün yanında dolunay gözüktü. Doğal olarak içimde bir sevinç oldu. Tripodu kurdum Dolunaylı Boğaziçi köprüsünü çektim. Bu şehir dolunayla bir başka güzel.







Yorumlar

Popüler Yayınlar