Gözden ırak bir yer; Kısırkaya

Gidilmemiş yerleri, gözden ırak yerleri hep merak etmişimdir. Günümüzde bilinmedik pek fazla bir yer kalmadı açıkçası.Şehrin sınırları gittikçe genişleyen İstanbul'un kuzeyinde bulunan Kısırkaya, Sarıyer ilçesi sınırlarında küçük bir yerleşim yeri .Sarıyer'de bulunan diğer komşuları Rumelifeneri,Kilyos gibi pek popüler değildir.O nedenle pek bilinmez. Daha önce hiç gitmediğim Kısırkaya'ya orman yollarından Zekariyaköy-Uskumruköy-Gümüşdere güzergahıyla gidiliyor.
Daha önce köy olan Jısırkaya artık mahalle konumunda.Ayak basar basmaz etkilendiğimi söyliyemeyeceğim. Yamaca dayanmış merkezinde dolaşırken tesadüf eseri karşılaştığım Cami imamının oğlu Gökhan bana rehberlik etti.Kendisine burdan tekrar teşekkürlerimi iletiyorum.

Gökhan'la birlikte gezerken,yamaçtan gördüğüm kumsalın görüntüsü büyüledi adeta beni.Karadeniz dalgalarının dövdüğü kumsalda, müthiş estetik kayalar bulunuyor.Kısırkaya adının buradan gelip gelmediğini öğrenemedim ne yazık ki.

Diğer sahil kasabaları gibi balıkçılık pek yapılmıyor, yeme içme mekanları bir elin parmağını geçmiyor, konaklama için fazla mekan yok. Turizm konusunda Rumelikavağı ve Rumelifeneri gibi bir çok işletme yer alırsa Kısırkaya'nın kaderi değişebilir.

Gözden ırak bir yer Kısırkaya, kaderine terk edilmiş bir hali var.Herkes bir bekleyiş içerisinde.Yolunuz Sarıyer tarafına düşerse uğrayın derim en azından havasını soluyun. Mayıs ayında gittiğim Kısırkaya'nın bitki çeşitliliğinden, muhteşem florasından çok etkilendim.İstanbul'da bu kadar çiçek bitki çeşidini birarada görmek beni mutlu etti açıkçası.


Kısırkayayı en azından bu inanılmaz florası ve Karadenizden esen poyrazını hissetmek için görün derim.



















Yorumlar

Popüler Yayınlar